Kwaliteitszorg
Door middel van observaties en toetsen worden de vorderingen van leerlingen bijgehouden. Bij groep 1 / 2 drie keer per jaar via observatie en registratie en middels de toetsen taal en ordenen van Cito. Voor groep 3 t/m 8 maakt de school gebruik van twee soorten toetsen: de methodegebonden toetsen, behorende bij de taal-, lees- of rekenmethode; deze toetsen vinden plaats na het afsluiten van een blok nieuwe leerstof en de niet-methodegebonden (Cito) toetsen voor technisch lezen, rekenen, spelling en begrijpend lezen, waarop alle leerlingen twee keer per jaar getoetst worden. Alleen begrijpend lezen wordt jaarlijks één keer afgenomen. In januari/februari en mei/juni worden de lees-, reken- en spellingtoetsen afgenomen. Indien nodig kunnen leerlingen nader worden besproken. Hier zijn zes ingeplande momenten op jaar basis voor ingeroosterd. Dit bestaat uit twee groepsbesprekingen door de intern begeleidster (IB-er) met de leerkrachten. Daarnaast vindt er twee keer per jaar een grote leerlingenbespreking plaats. Hieraan nemen naast de IB-er en de directeur, alle groepsleerkrachten deel. Leerlingen kunnen hiervoor via een door de groepsleerkracht ingevuld signaleringsformulier worden ingebracht. Voor de organisatie van de leerlingenzorg is de intern begeleider op dinsdag en donderdagmiddag beschikbaar.
De voortgang van de kinderen wordt aan de hand van een standaardoverzicht drie keer per jaar met de ouders besproken tijdens 10-minuten gesprekken. Dit formulier vormt samen met het leerlingjaarverslag en het overzicht van de toetsresultaten het dossier dat ieder jaar mee gaat naar de volgende groep. Het dossier wordt tot vijf jaar na het verlaten van de basisschool bewaard, waarna het vernietigd wordt. Ouders/verzorgers hebben te allen tijde het recht van inzage in het dossier.
De leerlingen van groep 2 t/m 8 krijgen twee keer per jaar (feb. en juni/juli) een rapport mee.